- Najpierw należy go dokładnie umyć.
- Sprawdzamy stan filtra powietrza (w razie potrzeby wymieniamy).
- Kontrolujemy stopień zużycia kół zębatych przekładni łańcuchowej (w razie potrzeby wymieniamy), (zużyte koła zębate spowodują szybkie zniszczenie łańcucha).
- Łańcuch napędowy myjemy w benzynie nieetylizowanej lub nafcie i smarujemy przeznaczonym do tego smarem - najlepiej na ciepły jeszcze łańcuch.
- Oglądamy stan bieżnika obu kół.
- Wymieniamy smar w łożyskach kół.
- Sprawdzamy zużycie klocków hamulcowych i tarcz lub szczęk.
- Przyda sie podładowac akumulator, oraz zabrać je do domu, jeśli planujemy trzymać moto na zewnątrz.
- Części aluminiowe i chromowane należy pokryć środkami konserwującymi lub wazeliną techniczną. Lakier konserwujemy pastą woskową.
- Zalać zbiornik paliwem "pod korek".(zapobiegnie to powstaniu wody, rosy w baku).
- Najlepiej postawić motocykl "na stopki", a pod tylny wahacz podłożyć podpórkę tak, by oba koła nie dotykały podłoża.
- No i wreszcie na koniec przykrywamy go płótnem, lub specjalnym pokrowcem- ale po co przepłacać! (nie folią plastikową, która nie przepuszcza powietrza oraz powoduje skraplanie się w niej pary wodnej)
środa, 15 grudnia 2010
Przygotowanie motocykla do zimowego snu
W Polsce sezon motocyklowy zazwyczaj kończy się jesienią, czas przygotować moto do "zimowego snu".
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz